subota, 22. ožujka 2014.

Alduk



Napokon je ostvaren dugo planirani intervju s talentiranim dizajnerom Ivanom Aldukom. Svoj brend ALDUK gradi već godinama, točnije od 2007. godine kada se predstavio na Fashion Incubatoru. Od onda Ivan pomno planira projekte, kolekcije i način predstavljanja modnoj javnosti. Nakon brojih kolekcija koje je predstavio na tjednima mode odlučuje napraviti marketinski zaokret i okreće se vizualnom predstavljanju putem kampanji iza kojih stoje etablirana fotografska imena. Više o modi, trendovim i neprospavanim noćima pročitajte u intervjuu koji vam donosim.



 •        Zadnjih par sezona odmaknuo si se od izlagnja na tjednima mode. Zbog čega? Je li takav način predstavljnja ipak najbolji marketinški potez ili je tvoje iskustvo drugačije?
Rekao bih da je to jedna kombinacija dosadašnjih iskustava i nekog osobnog poslovnog  plana. U šest godina odradio sam preko dvadeset modnih revija i podosta me taj tempo umorio, a kada sam uvažio činjenicu da nemamo kvalitetnu modnu kritiku i recenziju koja će dati svoj sud nakon prikazanog, kao ni modne buyere - upitao sam se zašto i zbog čega radim revije! Okrenuo sam se suradnjama s fotografima čiji umjetnički senzibilitet cijenim te preko modnih kampanja i editorijala odlučio predstavljati novosti s ALDUK potpisom. Mnogo manje stresa i neprospavanih noći, a izvrsan rezultat. Moja trenutna zasićenost modnm revijama u Hrvatskoj, ne znači da se neću vratiti takvom vidu prikazivanja kolekcija, ali tek kad mi osobno i poslovno to bude odgovaralo i kad ponovno dobijem onaj osjećaj koji te tjera na ludi tromjesečni rad za deset minuta modne revije.  

Holiday a/w 13/14/photo by Šime Eškinja

        Što misliš o modnoj sceni u Hrvatskoj?
Hrvatska je iznimno mala zemlja i taj osjećaj steknete tek kada posjetite neke veće modne prijestolnice koje su nekoliko puta veće od naše cijele zemlje, stoga se neke paralele  po  pitanju mode ne mogu povlačiti. Imamo iznimno mnogo talentiranih mladih dizajnera, ali svima  nam je jasno da samo talent nije dostatan te da je iznimno bitno imati plan i cilj te svakodnevno raditi na tome, a moj radni dan traje od 10 do 12 sati, svaki dan u tjednu. Nimalo glamura u ovoj modi, iako sam mislio da je drugačije. Kao i svako zanimanje, i u ovom imamo više ili manje kvalitenih ljudi i dizajnera, a to je sve dobro izmiješano pa treba znati probrati ono što nam odgovara ili ne. Jedan veliki hrvatski modni problem je malo tržište stoga se treba boriti konkuretnim cjenama, kvalitenim odjevnim predmetima. Iako imamo kvalitetne modne manifestacije i dizajnere, ne mogu se oteti dojmu da generalno hrvatska modna scena stagnira zbog slabe kupovne moći građana. 

Game changer a/w 13/14/photo by Šime Eškinja

        Nedavno si izbacio liniju Alduk Bridal koja odiše romatikom i ženstvenošću. Možeš li opisati proces nastajanja jedne vjenčanice; koliko dana, materijala i rada je potrebno da bi jedna mladenka zasjala? Kolika je uopće potražnja Hrvatica za domaćim dizajnerskim potpisom kada je vjenčani outfit u pitanju?
Dizajnerske vjenčanice su doista jedan od većih hitova, kako na svjetskoj tako i na domaćoj sceni, a želji da si priušti vječanicu iz snova dizajniranu specijalno za nju, malo koja se mladenka može othrvati. Dugo sam razmišljao o pokretanju bridal linije jer kao modni brend želim pružiti klijenticama širok asortiman proizvoda. Karakteristika ALDUK vjenčanica je ta da su unikatne i da se šivaju po mjeri klijenta koji zajedno sa mnom utječe na dizajn cijelog modela. Ovisno o modelu i dizajnu haljine se šivaju po nekoliko dana, imaju od 10 do 40m tkanine, a svaka se na kraju ručno veze jer joj na taj način dajemo dozu visoke mode i posebnosti. 

Bridal/ photo by Mare Milin

Bridal /photo by Mare Milin

        Kojem tipu žene se brend Alduk obraća?
Nekad sam na ovakva pitanja davao odgovore u stilu "mladim, uspješnim ženama koje znaju što žele u životu i koje se žele istaknuti", ali to je dosta površan i izlizan izraz. Kroz godine sam naučio da su moje klijentice najčešće visoko obrazovane mlade i žene srednje dobi, iz urbanih sredina, upoznate s modom, jasnog stava u modi, a pretpostavljam i u drugim životnim stvarima i ono što je meni iznimno važno - one su vjerne tj. vraćaju se u naš studio prema potrebi jer uvijek znaju da mogu na nas računati, pa čak i u zadnji tren.

Is it love a/w 12/13/photo by Jelena Balić

Is it love/photo by Jelena Balić

        Što pripremaš za sezonu proljeće/ljeto?
Uskoro izlazi kampanja, a nakon nje i lookbook artikala koji donosi jedan modni nastavak na sezonu jesen/zima i kolekciju "Game changer". Prvi dio kolekcije su sportski odjevni komadi sa chic prizvukom kao što su kružno krojene suknje, rezani topovi, komadi s dekonstruiranim peplumima i bomber jakne, a večernji dio se odnosi na kratke i duge haljine s ručnim vezom, nabranim tilom, pomalo romantičnog prizvuka u kombinaciji boja kao što su siva, crna, prljavo roza, baby blue, limun žuta, denver plava.... Novost oko ove kolekcije za sezonu proljeće/ljeto 2014. je modna kampanja koju potpisuje Šime Eškinja, a koja je drukčija od svega što smo do sada radili.

No more a/w 11/12/photo by Jelena Balić

        Ključni trendovi za proljeće?
Ja bih rekao kombinacije suknji i rezanih topova te sportski chic kojemu izvrsno odgovaraju bomber jakne i romantične haljine. S obzirom da je proljetno/ljetna sezona, bilo bi super poigrati se bojama jer ona skoro svima dobro pristaju.

ALDUK by Galko bags


 NAJ 5
Knjiga: C.R. Zafon - Sjena vjetra
Bend: Arctic monkeys
Dizajner: nekoliko njih - David Koma,  R. Tisci, Kris Von Assche, Alexander MCQueen...
Jelo: sve s meksičkim predznakom
Grad: Paris - Zagreb


xx, A

Nema komentara:

Objavi komentar