Napokon je ostvaren dugo planirani intervju s talentiranim dizajnerom Ivanom Aldukom. Svoj brend ALDUK gradi već godinama, točnije od 2007. godine kada se predstavio na Fashion Incubatoru. Od onda Ivan pomno planira projekte, kolekcije i način predstavljanja modnoj javnosti. Nakon brojih kolekcija koje je predstavio na tjednima mode odlučuje napraviti marketinski zaokret i okreće se vizualnom predstavljanju putem kampanji iza kojih stoje etablirana fotografska imena. Više o modi, trendovim i neprospavanim noćima pročitajte u intervjuu koji vam donosim.
•
Zadnjih par sezona odmaknuo si se od izlagnja na tjednima mode. Zbog
čega? Je li takav način predstavljnja ipak najbolji marketinški potez ili je
tvoje iskustvo drugačije?
Rekao bih
da je to jedna kombinacija dosadašnjih iskustava i nekog osobnog poslovnog plana. U šest godina odradio sam preko dvadeset modnih
revija i podosta me taj tempo umorio, a kada sam uvažio činjenicu da nemamo
kvalitetnu modnu kritiku i recenziju koja će dati svoj sud nakon prikazanog,
kao ni modne buyere - upitao sam se zašto i zbog čega radim revije! Okrenuo sam
se suradnjama s fotografima čiji umjetnički senzibilitet cijenim te preko
modnih kampanja i editorijala odlučio predstavljati novosti s ALDUK potpisom.
Mnogo manje stresa i neprospavanih noći, a izvrsan rezultat. Moja trenutna
zasićenost modnm revijama u Hrvatskoj, ne znači da se neću vratiti takvom vidu
prikazivanja kolekcija, ali tek kad mi osobno i poslovno to bude odgovaralo i
kad ponovno dobijem onaj osjećaj koji te tjera na ludi tromjesečni rad za deset minuta modne revije.
Holiday a/w 13/14/photo by Šime Eškinja |
•
Što misliš o modnoj sceni u Hrvatskoj?
Hrvatska je
iznimno mala zemlja i taj osjećaj steknete tek kada posjetite neke veće modne
prijestolnice koje su nekoliko puta veće od naše cijele zemlje, stoga se neke
paralele po pitanju mode ne mogu povlačiti. Imamo iznimno
mnogo talentiranih mladih dizajnera, ali svima
nam je jasno da samo talent nije dostatan te da je iznimno bitno imati
plan i cilj te svakodnevno raditi na tome, a moj radni dan traje od 10 do 12
sati, svaki dan u tjednu. Nimalo glamura u ovoj modi, iako sam mislio da je
drugačije. Kao i svako zanimanje, i u ovom imamo više ili manje kvalitenih ljudi
i dizajnera, a to je sve dobro izmiješano pa treba znati probrati ono što nam
odgovara ili ne. Jedan veliki hrvatski modni problem je malo tržište stoga se
treba boriti konkuretnim cjenama, kvalitenim odjevnim predmetima. Iako imamo
kvalitetne modne manifestacije i dizajnere, ne mogu se oteti dojmu da generalno
hrvatska modna scena stagnira zbog slabe kupovne moći građana.
Game changer a/w 13/14/photo by Šime Eškinja |
•
Nedavno si izbacio liniju Alduk Bridal koja odiše romatikom i
ženstvenošću. Možeš li opisati proces nastajanja jedne vjenčanice; koliko dana,
materijala i rada je potrebno da bi jedna mladenka zasjala? Kolika je uopće
potražnja Hrvatica za domaćim dizajnerskim potpisom kada je vjenčani outfit u
pitanju?
Dizajnerske
vjenčanice su doista jedan od većih hitova, kako na svjetskoj tako i na domaćoj
sceni, a želji da si priušti vječanicu iz snova dizajniranu specijalno za nju,
malo koja se mladenka može othrvati. Dugo sam razmišljao o pokretanju bridal
linije jer kao modni brend želim pružiti klijenticama širok asortiman
proizvoda. Karakteristika ALDUK vjenčanica je ta da su unikatne i da se šivaju
po mjeri klijenta koji zajedno sa mnom utječe na dizajn cijelog modela. Ovisno
o modelu i dizajnu haljine se šivaju po nekoliko dana, imaju od 10 do 40m
tkanine, a svaka se na kraju ručno veze jer joj na taj način dajemo dozu visoke
mode i posebnosti.
Bridal/ photo by Mare Milin |
Bridal /photo by Mare Milin |
•
Kojem tipu žene se brend Alduk obraća?
Nekad sam
na ovakva pitanja davao odgovore u stilu "mladim, uspješnim ženama koje
znaju što žele u životu i koje se žele istaknuti", ali to je dosta površan
i izlizan izraz. Kroz godine sam naučio da su moje klijentice najčešće visoko
obrazovane mlade i žene srednje dobi, iz urbanih sredina, upoznate s modom,
jasnog stava u modi, a pretpostavljam i u drugim životnim stvarima i ono što je
meni iznimno važno - one su vjerne tj. vraćaju se u naš studio prema potrebi
jer uvijek znaju da mogu na nas računati, pa čak i u zadnji tren.
Is it love a/w 12/13/photo by Jelena Balić |
Is it love/photo by Jelena Balić |
•
Što pripremaš za sezonu proljeće/ljeto?
Uskoro
izlazi kampanja, a nakon nje i lookbook artikala koji donosi jedan modni
nastavak na sezonu jesen/zima i kolekciju "Game changer". Prvi dio
kolekcije su sportski odjevni komadi sa chic prizvukom kao što su kružno
krojene suknje, rezani topovi, komadi s dekonstruiranim peplumima i bomber
jakne, a večernji dio se odnosi na kratke i duge haljine s ručnim vezom,
nabranim tilom, pomalo romantičnog prizvuka u kombinaciji boja kao što su siva,
crna, prljavo roza, baby blue, limun žuta, denver plava.... Novost oko ove
kolekcije za sezonu proljeće/ljeto 2014. je modna kampanja koju potpisuje Šime
Eškinja, a koja je drukčija od svega što smo do sada radili.
No more a/w 11/12/photo by Jelena Balić |
•
Ključni trendovi za proljeće?
Ja bih
rekao kombinacije suknji i rezanih topova te sportski chic kojemu izvrsno
odgovaraju bomber jakne i romantične haljine. S obzirom da je proljetno/ljetna
sezona, bilo bi super poigrati se bojama jer ona skoro svima dobro pristaju.
ALDUK by Galko bags |
NAJ 5
Knjiga: C.R. Zafon - Sjena vjetra
Bend: Arctic monkeys
Dizajner: nekoliko njih - David Koma, R. Tisci, Kris Von Assche, Alexander
MCQueen...
Jelo: sve s meksičkim predznakom
Grad: Paris - Zagreb
xx, A
Nema komentara:
Objavi komentar