Neobično mi je drago da mogu podijeliti s vama kratki razgovor sa sjajnom domaćom dizajnericom Ana Mariom Ricov. AMR brend je već dugo prisutan na domaćoj sceni, a ono što s čime se ističe u moru novih dizajnerskih imena je dosljednost, prepoznatljiv AMR potpis i jedan kontinuitet u stvaranju kojeg dizajnerica njeguje iz sezone u sezonu. Posebno je zanimljivo pratiti rast dizajnerice od samih početaka do danas, gdje je jasno vidljivo kreativno sazrijevanje, ali i traganje za novim, drugačijim konceptima. Da ja ne duljim dalje, u intervjuu niže pročitajte što Ana Maria misli o modi u Hrvatskoj, što nam predlaže za nadolazeću sezonu, te što ju je inspiriralo za novu kolekciju...
proljeće/ljeto 2010. |
Dugo
si prisutna na modnoj sceni, što misliš o modi u Hrvatskoj?
Generalno mislim da situacija ide na bolje,
pogotovo unazad par godina sa eksplozijom modnih blogera koji podižu svijest o
modi i na neki način približavaju modne novitete. Imamo velik broj odličnih
dizajnera koji stvaraju jako maštovite kolekcije, i iz sezone u sezonu dokazuju
da im ne fali svježih ideja. Dakle, moda je uvelike prisutna, međutim masa koja
zaista konzumira „modu“ je još uvijek svedena na jako uski krug ljudi. Ako
zanemarimo ovu šačicu kreativnih pojedinaca, među ljudima još uvijek vlada velika
uniformiranost, nemaštovitost, ali i kritika prema pojedincima koji se vole
poigravati modom. Moda bi trebala biti zabavna!
Može
li talentirani, mladi dizajner živjeti od svog rada u ovoj zemlji?
Može se živjeti, ali sve teže. Dolaskom krize
bilo je nužno prilagoditi cijenu proizvoda, a opet kvalitetom ostati isti, čak
i bolji. Moda je luksuz kojeg se najlakše odričemo i divim se svim svojim
kolegama, pa i sebi samoj, što u ovakvim uvjetima uspijevamo opstati. Tužno je
što jedini izlaz nalazimo izvan granica naše zemlje.
jesen/zima 2010./2011. |
cruise 2011. |
Što
misliš, jesu li, generalno gledajući, Hrvatice spremne uložiti i izdvojiti novce
za dobar domaći dizajnerski komad?
Ljudi koji cijene domaći proizvod,
jesu spremni izdvojiti novac. Međutim, još uvijek je jako puno ljudi koji degradiraju hrvatski proizvod u odnosu na strani, bez
argumenata.Takvi često samtraju da domaći proizvod kvalitetom ne može
konkurirati stranom, što je velika zabluda.
Tko je žena za koju dizajniraš?
U svom dizajnu vidim sve ljude koji ga znaju
nositi i u njemu se osjećaju ugodno. To nije neki konkretan tip niti profil
ljudi. To su osobe slobodnijeg pristupa modi i osobe koje se vole
poigravati odjevnim kombinacijama. Ono što mi je najbitnije i o čemu uvijek
promišljam je funkcionalnost i udobnost nošenja. Želim da se žena u mom dizajnu
osjeća nesputano, slobodno, a opet posebno.
proljeće/ljeto 2011. |
cruise 2012. |
Posljednja
AMR kolekcija za jesen/zimu 2013./2014. pršti od živih boja – tirkizne i
pastelno zelene, ali i zanimljivih geometrijskih krojeva. Što te je
inspiriralo?
Inspiraciju sam velikim
djelom pronašla u elementima moderne arkitekture, samim time odjevni predmeti
odišu geometrijskim krojevima. Željela sam da cijelokupni dojam bude uglat,
oštar, čist i kontrastan. Kao opozit toj čistoj geometriji koristila sam jako
koloritan uzorak, različitih šara, koji je smekšao cijelokupni dojam. Slojevitost, geometrija te snažni kontrasti
glavne su karakteristike kolekcije. I ove sezone imala sam priliku surađivati
sa talentiranim akademskim kiparom, Silviom Hrnčirom, koji je izradio nakit u kombinaciji
metala i različitih vrsta kamena. Njegov unikatni nakit nosi ime S.H.Art.
jesen/zima 2011./2012. |
Jesi
li kampanjac ili na vrijeme počinješ s pripremama za novu kolekciju?
U glavi uvijek počinjem na vrijeme. Po
završetku jedne kolekcije odmah počinjem maštati i razmišljati o sljedećoj. Na
vrijeme skupim tkanine, pripremim skice. Ali sa izvedbom nekako krenem prekasno
i često mi se dogodi da mi fali barem još jedan tjedan... Makar... ako mi i ostane koji dan ili tjedan više, počinju problemi.... jer mi
se dogodi da bi onda sve mijenjala.
jesen/zima 2012./2013. |
Koji
su tvoji ključni komadi za nadolazeću sezonu proljeće/ljeto?
To bi bili praktični, upečatljivi i dinamični komadi.
Izdvojila bih komade koji su izrađeni od kombinacije transparentnih i gustih
tkanina, te jednostavne komade sa velikim volanima.
Planovi
za budućnost?
Uspješne kolekcije, sajam u inozemstvu, puno
avanturističkih putovanja, pas...
proljeće/ljeto 2013. |
jesen/zima 2013./2014. |
AMR pronađite u Tomašićevoj 13 u Zagrebu, te na netu ovdje: https://www.facebook.com/pages/Ana-Maria-Ricov/171214292907856 i ovdje: http://www.anamariaricov.com/
xx, A
crvena haljina mi je strava!
OdgovoriIzbrišihttp://lifestylenotesbyaf.blogspot.com/
divne komade je imala na nadevnoj reviji.
OdgovoriIzbrišiali ne slažem se s tim da dizajneri trebaju biti dosljedni sebi i da se osjeća njihov potpis u svakoj kolekciji pa kad ih gledate znate da je tu kolekciju kreiro "taj i taj"
mislim da trebaju prepoznati nove trendove i postavljati ih po prvi put po mogučnosti a ne se oslanjati na svoje provjerene komade i mušterije za koje znate da ce se prodavati.
to je linije manjeg otpora
http://babylovesfashion.blogspot.com/2013/04/protekla-dva-fashion-week-u-zagrebu.html
mislim da me nisi shvatila. dizajneri trebaju biti inovativni, kreativni etc., etc. no svaki od njih ima svoj prepoznatljiv stil, koji se gradi godinama. i točno znaš zašto voliš nekog dizajnera, da li je to kroj, materijali, boje ili forma. ne mislim da je to linija manjeg otpora, nego nešto što je najteže postići i čemu svi teže, a to je određena prepoznatljivost s pomakom i to se jaaako dugo gradi...ali to je samo moj stav ;)
OdgovoriIzbriši